Po długiej przerwie, czas na trochę informacji odnośnie powstawania Hytale.
Przede wszystkim, twórcy nie spodziewają się, że Hytale będzie gotowe przed 2023. rokiem, a może zająć im to też dłużej. Oznacza to, że najprawdopodobniej czekają nas jeszcze ponad dwa lata zanim ujrzymy grę.
A teraz przejdźmy do tego, co mają dla nas developerzy!
W dzisiejszym wpisie przedstawimy aktualne informacje na temat postępów, jakie poczyniliśmy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, wyjaśnimy, jak ewoluowały nasze plany dotyczące Hytale, a także przyjrzymy się nowym i zaktualizowanym aspektom gry, takim jak style walki z użyciem konkretnej broni, dostosowywanie postaci oraz SI.
Pierwsza połowa 2021 roku była okresem znaczących zmian, zarówno dla Hytale, jak i dla Hypixel Studios. Wciąż rekrutujemy nowych członków zespołu, których talent i unikalne perspektywy poszerzają nasze wyobrażenie o tym, czym może być Hytale. Zmieniliśmy sposób pracy, stopniowo odchodząc od eksploracyjnego podejścia, które definiowało projekt przez pierwsze kilka lat, w kierunku bardziej wydajnych, ukierunkowanych kamieni milowych produkcji. W tym samym czasie nasz projekt Hytale ewoluował. Niektóre elementy gry uległy radykalnym zmianom, podczas gdy w innych obszarach rozbudowywaliśmy już istniejące podstawy.
U podstaw tego wszystkiego leży zobowiązanie do stworzenia najlepszej gry, jaką tylko możemy – do wniesienia wkładu w gatunek, który zaskoczy i zachwyci graczy, dając jednocześnie twórcom możliwość rozwoju przez wiele kolejnych lat.
Nasz plan dla Hytale jest ambitny i mamy szczęście, że jesteśmy w sytuacji, w której mamy czas, ludzi i zasoby, których potrzebujemy, aby go zrealizować. Jednak „zrobienie tego dobrze” wiąże się z ogromną ilością eksperymentów i zmian. Wprowadza to wiele niepewności do procesu rozwoju i chociaż wierzymy, że jest to zdrowe – dobrze jest kwestionować nasze założenia! – oznacza to również, że byliśmy mniej otwarci niż kiedyś. Potrzebowaliśmy przestrzeni i czasu na podjęcie ważnych decyzji dotyczących projektu.
Mimo to wiemy, że pół roku to długi czas oczekiwania na nowe informacje. Powodem, dla którego odpowiedzi nie pojawiały się częściej w tym roku, jest fakt, że do niedawna ich nie mieliśmy. Spędziliśmy ten czas rozważając wiele możliwych podejść do premiery gry, biorąc pod uwagę wiele różnych perspektyw, robiąc mnóstwo badań i rozwijając lepsze zrozumienie tego, co musimy zrobić, aby osiągnąć nasze cele.
Coraz bardziej oczywiste staje się to, że przed nami jeszcze kilka lat pracy, zanim Hytale będzie gotowe do uruchomienia. Nie chcemy podawać kolejnego szacunkowego terminu startu, który okaże się błędny. Nie spodziewamy się jednak, że będziemy gotowi do uruchomienia wcześniej niż w 2023 roku, a może to potrwać nawet dłużej.
Są dwa kluczowe czynniki, które wpływają na tę ocenę. Pierwszym z nich jest fakt, że nasze możliwości jako studia znacznie się poprawiły, a zakres tego, co możemy zrobić, poszerzył się. Mówiąc prościej: jesteśmy lepsi w robieniu gier niż kiedyś, ale pełne wykorzystanie tego wymaga czasu.
Drugą kwestią jest konieczność rozwijania Hytale w sposób, który pozwoli nam na jak najszybsze wprowadzenie go na wiele platform. Naszym celem było wydanie Hytale na urządzenia mobilne i konsole, a także na PC, ale stało się jasne, że zmierzamy do scenariusza, w którym nasza społeczność zostanie ostatecznie podzielona między wersje i urządzenia. Uważamy, że jest niezwykle ważne, aby tego uniknąć – stworzyć ekosystem, w którym jak najwięcej graczy będzie mogło grać razem i dzielić się swoimi dziełami. Oznacza to jednak wprowadzenie poważnych zmian w silniku Hytale i naszym podejściu do premiery, a to wydłuża czas rozwoju.
Dojście do tej decyzji było procesem pełnym wyzwań. Nikt z nas nie spodziewał się, że będzie to tak długi projekt i jesteśmy świadomi, że takie podejście niesie ze sobą ryzyko i koszty. Jesteśmy świadomi niebezpieczeństwa „rozrostu skali” i pracujemy nad tym, aby mieć pewność, że postępujemy z silnym poczuciem tego, co oznacza „zrobione”.
Wiemy również, że przedłużający się rozwój gry będzie niemiłą wiadomością dla społeczności Hytale. W grudniu stwierdziliśmy, że nie powinniśmy pozwalać, aby oczekiwanie na grę było tak gorączkowe, jednak jesteśmy świadomi, że ograniczona komunikacja w ciągu ostatnich sześciu miesięcy pozwoliła na ponowne rozbudzenie spekulacji, a wiadomość o dłuższym oczekiwaniu na grę może być dla wielu szokiem. Mimo to, mocno wierzymy, że decyzja o dłuższym okresie rozwoju będzie służyć naszej społeczności najlepiej na dłuższą metę.
Warto powtórzyć, że nie wydamy Hytale jako niespodzianki. Kiedy będziemy na ostatnim etapie przygotowań do premiery, poinformujemy o tym wszystkich z odpowiednim wyprzedzeniem. W międzyczasie bez wątpienia pojawią się nowe oferty pracy, aktualizacje naszej strony internetowej oraz zmiany w naszych systemach back-end: choć rozumiemy pokusę interpretowania ich jako znaku, że premiera jest bliska, są one normalną częścią naszego procesu pracy, a nie wskazówką, że nasze plany uległy zmianie.
Kolejną konsekwencją tego podejścia jest to, że cotygodniowe zrzuty ekranu nie będą już dla nas realnym sposobem na informowanie społeczności. Poważne zmiany techniczne, które wprowadzamy, będą oznaczały, że przez pewien czas trudniej będzie tworzyć zrzuty ekranu i klipy, które dokładnie odzwierciedlają wrażenia, jakie gracze będą mieli w momencie premiery Hytale. Proces produkcji będzie również dłuższy, a chcemy mieć pewność, że Hytale będzie miało w zanadrzu kilka niespodzianek, gdy gracze dostaną je w swoje ręce.
Jednak, jak już powiedzieliśmy, nasza potrzeba zachowania prywatności w ciągu ostatnich sześciu miesięcy była spowodowana trudnymi decyzjami, które musieliśmy podjąć. Teraz, gdy te decyzje zostały podjęte, a nasze szersze plany ogłoszone, możemy się nieco bardziej otworzyć i bardziej zaangażować w życie społeczności. W związku z tym możecie oczekiwać, że nasze podejście do komunikacji ulegnie zmianie: będziemy publikować mniej oficjalnych, bardziej treściwych aktualizacji, przeplatanych większym zaangażowaniem zespołu w codzienną pracę nad budową Hytale.
Podjęcie tych decyzji było nie lada wyzwaniem, ale sytuacja, w której się znajdujemy, jest niezwykle pomyślna. Jesteśmy w tej sytuacji dzięki ogromnej reakcji na ogłoszenie Hytale, jak również dzięki energii i entuzjazmowi, które społeczność Hytale zainwestowała w nasz projekt. Jesteśmy za to niezmiernie wdzięczni i będziemy o tym pamiętać, gdy będziemy gotowi, by podzielić się z Wami grą.
W międzyczasie przyjrzyjmy się kilku nowym rzeczom.
Rozszerzona personalizacja postaci
Personalizacja postaci gracza jest głównym elementem Hytale. Tworzymy grę, która oferuje wiele różnych sposobów gry, od przygód w pojedynkę lub w kooperacji, po minigry i inne aktywności społeczne. Twoja postać jest sercem tego wszystkiego, żywym wyrazem twoich wyborów, doświadczeń i osiągnięć.
Chcemy, aby gracze czuli się nieskrępowani w swojej kreatywności i wyrażaniu siebie, a to oznacza nowe podejście do postaci gracza – kim jest, czym może być i jak pasuje do świata Hytale.
Nasi gracze to Awatary – potężni, zabawni i zmienni mieszkańcy bezkresnego królestwa znanego jako Alterverse. Przyciągnięci do Orbis przez tajemnicze kosmiczne wydarzenie, wiele Awatarów przybiera formy, na które wpływ ma wyłaniający się świat. Inni jednak manifestują unikalne formy zainspirowane nieskończoną różnorodnością Alterverse- a wszyscy Awatarzy mogą dowolnie zmieniać swój wygląd w zależności od nastroju.
Możesz dowolnie mieszać i dopasowywać podstawowe elementy, takie jak twarze, oczy i włosy, nakładać dodatkowe fantastyczne elementy, takie jak rogi, spiczaste uszy czy kły, i łączyć je z nowoczesną modą, strojem poszukiwacza przygód lub cosplayem. Nieustannie pracujemy nad rozszerzeniem dostępnych opcji, jednocześnie rozbudowując nasz system warstw, aby umożliwić bardziej wyrafinowane dostosowywanie ubrań i ekwipunku. Chcemy, aby gracze czuli się wolni w tworzeniu swojej własnej tożsamości i czuli się wspierani w tym zarówno przez zestaw oferowanych opcji, jak i przez samą historię Hytale. Kreatywność i zmiany są siłą napędową Alterverse, a Awatary są ich żywym wyrazem.
Nazwa 'Avatar’ oddaje podwójną rolę, jaką pełni każda postać gracza, zarówno jako bohater przygodowej opowieści fantasy, jak i wyraz jego tożsamości w sieci. Z doświadczenia wiemy, jak ważne jest, aby pozwolić graczom na stworzenie postaci, które będą płynnie podążać za nimi nie tylko pomiędzy różnymi trybami gry w Hytale, ale także na ich kontach w mediach społecznościowych i kanałach twórców. To wszystko są w końcu formy kreatywnej ekspresji.
Nowe podejście do walki
W ciągu ostatniego roku zaczęliśmy całkowicie przebudowywać system walki w Hytale, prototypując i testując kilka zmian, zanim przyjęliśmy nasze obecne podejście. Najważniejszym elementem tych zmian jest broń, którą nosi każdy Awatar.
To, jaką broń nosisz, tworzy podstawę Twojego stylu walki, zapewniając Ci zestaw umiejętności specyficznych dla danego typu broni. Chcemy, aby broń różniła się od siebie, oferując coś więcej niż tylko zmianę prędkości ataku lub obrażeń.
Oprócz tych zmian, poprawiliśmy również oprawę dźwiękową i wizualną w walce, aby podkreślić siłę każdego ciosu. Interfejs użytkownika również uległ znacznym zmianom, aby wesprzeć nowy system walki, pojawiły się dedykowane elementy interfejsu dla nowych funkcji, takich jak wytrzymałość, blokowanie i charakterystyczne ruchy. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby podzielić się tymi zmianami, dlatego też wyłączyliśmy interfejs użytkownika w poniższych klipach.
Przyjrzyjmy się dwóm przykładom!
W tym klipie przedstawiamy podstawowy zestaw ruchów miecza jednoręcznego. Podstawowe ataki to combo składające się z trzech ciosów, uderzenia z prawej i lewej strony, po którym następuje cięcie z góry. Specjalnym atakiem miecza jest naładowana szarża, która łączy się z krótkim skokiem i powoduje skok w kierunku celu.
Charakterystycznym ruchem miecza, który jest ładowany poprzez wyprowadzanie ciosów i blokowanie uderzeń, jest obrót, po którym następuje kolejny potężny atak. Zadaje to obrażenia w pewnym obszarze, a jednocześnie nagradza dobre ustawienie się i możliwość zadania nagłych obrażeń kluczowemu przeciwnikowi.
Miecz jest bronią, która sprzyja grze defensywnej i reaktywnej, oferując dobrą użyteczność w postaci obaleń i odrzutu, a jednocześnie zapewniając stałe obrażenia. Dobrze współgra z tarczą, która umożliwia blokowanie ataków frontalnych, o ile posiadacz ma wystarczającą wytrzymałość. Dobre zarządzanie kondycją pozwala użytkownikom miecza i tarczy bezpiecznie naładować swój popisowy ruch poprzez blokowanie ciosów, co pozwala im na wyprowadzenie potężnego, precyzyjnego uderzenia.
W PVP, użytkownicy miecza i tarczy są trudni do zlikwidowania i obezwładnienia – mogą osiągnąć zaskakującą mobilność dzięki szarży i kontrolować tempo walki za pomocą tarczy. Jednakże, wymuszanie niepotrzebnych bloków i przetrzymywanie ich wytrzymałości pozostawia ich bezbronnymi i zmniejsza ich zdolność do ucieczki.
Oto zupełnie inna broń: buzdygan. Uderzenia buzdyganem są powolne, zużywają sporo wytrzymałości, ale zadają mnóstwo obrażeń i odpychają. Podstawowe ataki to miarowe wymachy prawo-lewo, a atak alternatywny to uderzenie o dużej sile odrzutu. Buzdygan może zostać naładowany, aby wykonać potężny atak specjalny, a jego znakiem rozpoznawczym jest niszczycielski cios z wyskoku, który zadaje ogromne obrażenia i odpycha wszystkich przeciwników w pobliżu strefy uderzenia.
Dobrzy gracze z Buzdyganem są zawsze świadomi czasu i kierunku swojego uderzenia i unikają marnowania wytrzymałości na dzikie zamachy. Ich siła defensywna pochodzi wyłącznie z zarządzania przebiegiem bitwy za pomocą odrzutu, więc pozycjonowanie i świadomość sytuacyjna są kluczowe. Jest to z pewnością mniej bezpieczne niż chowanie się za tarczą, ale czyni dzierżącego maczugę znacznie bardziej niebezpiecznym, gdy walczy w pobliżu zagrożenia środowiskowego, takiego jak urwisko lub lawa.
To dwa z typów broni, nad którymi pracujemy. Testowaliśmy również nowe style gry dla sztyletów, które sprzyjają atakom typu „uderz i uciekaj” i zapewniają mnóstwo dodatkowej mobilności, oraz dla toporów bojowych, które zwiększają obrażenia poprzez zadawanie kolejnych ciosów, zachęcając do agresji typu „wszystko za jednym zamachem”.
Następnym krokiem jest rozszerzenie tej głębi i różnorodności na broń dystansową, dając graczom dodatkowe sposoby na dostosowanie ich stylu gry poprzez użycie zbroi i drobiazgów. Ogólnym celem tego systemu jest zachęcenie graczy do skomponowania własnego podejścia do walki poprzez połączenie szerokiego wachlarza znaczących elementów.
Postępy Sztucznej Inteligencji
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zespół dokonał znacznych zmian w modułowym systemie AI, aby dodać głębi i różnorodności do walki PVE. Nowy system, który nazwaliśmy 'Oceną akcji w walce’, pozwala postaciom niezależnym podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące celów, broni i podejścia do walki.
System pozwala konkretnym stworzeniom wyrazić swoją osobowość poprzez sposób, w jaki walczą. Postacie niezależne oceniają różne warunki – w tym liczbę i zachowanie przeciwników – aby podjąć kolejne działania. Począwszy od celu i czasu wykonania podstawowych ataków, aż po wykonanie konkretnych akcji, takich jak zmiana broni, użycie ataku specjalnego lub ucieczka.
System jest tak skonstruowany, aby można go było konfigurować i pozwala na różny stopień „nieostrości” – tylko dlatego, że system może wybrać optymalny ruch, nie oznacza to, że postacie niezależne muszą go użyć. Zbudowaliśmy go w ten sposób, aby zapobiec staniu się przewidywalnym postaciom niezależnym – odkryliśmy, że postacie są żywsze, gdy pozwala im się popełniać błędy!
Oto przykład nowego systemu w akcji. Poniższy klip pokazuje pojedynek pomiędzy dwoma awatarami uzbrojonymi w miecze i tarcze. Jedna z tych postaci jest kontrolowana przez gracza, a druga to SI.
Naszym celem nie było stworzenie SI, która będzie w stanie idealnie naśladować gracza, ale udało nam się to bardziej, niż się spodziewaliśmy! Ta pojedynkująca się SI okazała się przydatna do testowania nowych projektów broni i odniosła wiele zwycięstw przeciwko niektórym z lepszych wojowników w drużynie!
Na koniec
Wiemy, że to był długi wpis, z dużą ilością nowych informacji do przetrawienia, i chcemy jeszcze raz podkreślić, jak bardzo jesteśmy wdzięczni za pasję i entuzjazm społeczności Hytale. Rozwój Hytale to długa, ekscytująca i pełna wyzwań podróż, która nie zawsze była łatwa – szczególnie wtedy, gdy musieliśmy podejmować trudne decyzje. W końcu jednak to, co nas motywuje, to chęć zrobienia czegoś dobrego dla naszego zespołu i naszej społeczności.
Zostawiamy Was z nowym utworem z Hytale OST – Adventure and Chill, autorstwa kompozytora Hytale, Oscara Garvina. Utwór ten został skomponowany jako wprowadzenie do Hytale jako całości, odchodząc od głównego tematu, aby poruszyć wszystkie różne elementy gry, którą tworzymy: wciągający i zachęcający świat, przyjazną przestrzeń społeczną oraz kreatywną piaskownicę z nieograniczonymi możliwościami wyrażania siebie. Powołanie tego świata do życia okazało się większym wyzwaniem, niż ktokolwiek z nas się spodziewał, ale jesteśmy bardziej pewni niż kiedykolwiek, że zmierzamy we właściwym kierunku.