Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

W tym miesiącu ujawnimy nowy system, który pozwala roślinom rosnąć i rozprzestrzeniać się w czasie, omówimy nadchodzącą zmianę w sposobie, w jaki co miesiąc twórcy dostarczają nam nowe rzeczy z Hytale i podzielimy się świeżymi zrzutami ekranu ze świata Orbisu.

Po pierwsze! Twórcom naprawdę spodobał nam się sposób, w jaki społeczność przyjęła twardego Mosshorna, nowe stworzenie, które ujawnili w zeszłym miesiącu w aktualizacji postępu. Co jest lepsze od jednego Mosshorna? Dwa Mosshorny.

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

Te szczęki są stworzone do chrupania – i tutaj właśnie wkraczają nowe, dynamiczne rośliny w Hytale!

Dynamiczny wzrost roślin

W styczniowej aktualizacji zostały pokazane niektóre z postępów, jakie poczyniono w zakresie systemu rolniczego Hytale – w szczególności zdolność do sadzenia roślin, które rosną w ciągu kilku dni w grze. Niedawno stworzono symulację cykli wzrostu również dla innych rodzajów roślin, co pozwala na symulację naturalnego wzrostu poza rolnictwem.

W poniższym klipie gracz sadzi kilka młodych dzikich kaktusów na pustyniach strefy 2. Z czasem każdy kaktus rośnie w inny sposób i przybiera inny kształt. Tempo wzrostu pokazane w poniższych klipach nie jest ostateczne – na potrzeby tej demonstracji zostały one ustawione na wartości tymczasowe.

To hybryda między tradycyjnym systemem upraw i losowością, która napędza system generowania krajobrazu Hytale, który opisaliśmy już w czerwcu. Różne rośliny rosną i rozrastają się na różne sposoby – jak grzyby, po posadzeniu pierwszego z nich rozprzestrzeniają się tworząc naturalny krąg (czasami nazywany „pierścieniem wróżek”).

Podobnie jak w innych aspektach generatora, losowość też jest tutaj wykorzystywana. Wszystko po to, żeby rośliny rosły w sposób naturalny, organiczny. O ile w Minecraft w zasadzie wszystko rośnie w ten sam sposób, w Hytale będzie to zależne od rośliny.
W następnym klipie możemy zobaczyć tę metodę zastosowaną do wzrostu krzaka jagód, który w miarę wzrostu rozprzestrzenia się zarówno w pionie, jak i w poziomie, z rotacją poszczególnych „bloków” krzewów w sposób losowy, aby poprawić jego wygląd.

Developerzy ekscytują się takimi systemami, ponieważ pozwalają one na dodanie głębi i sensu życia do ekosystemu trybu przygodowego, jednocześnie dając nam, graczom nowe sposoby na zaznaczenie się w środowisku.

Nowe podejście do informacji o Hytale

Twórcom naprawdę podobało się dawanie nam tych comiesięcznych wpisów o grze. Czasem jednak tego procesu nie da się rozbić na miesięczne okresy. W tej chwili pracują nad kilkoma funkcjami, które muszą być utrzymane w tajemnicy do momentu, w którym będą gotowe do pokazania. Oprócz tego w grę wchodzą inne aspekty, które my, gracze musimy odkryć sami.

Zwiększone zasoby i zespół pozwoliły studiu poczynić postępy w wielu ważnych obszarach gry, oraz zapewnienie, że planowane funkcje są zgodne z tym, co pragnie sama społeczność jak i sami twórcy. W dalszym ciągu studio prowadzi rekrutację na tej stronie.

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

Przez kilka ostatnich miesięcy twórcy sprawdzali każdy aspekt gry, aby upewnić się, że są na dobrej drodze do celu. To oznacza rzeczy, o których już wiemy, takie jak tryb przygodowy, ale też funkcje nam nieznane – takie jak PVP.

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

Zbliżamy się do punktu, w którym zostaną zaprezentowane funkcje, o których nic jeszcze nie wiedzieliśmy – ale to jeszcze nie ten moment. Dlatego twórcy zdecydowali się zrezygnować z pisania comiesięcznych wpisów, aby skupić się na większej zawartości.

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

To wcale nie oznacza, że czeka nas cisza radiowa. Twórcy będą bardziej aktywni na kanałach Social Media, na których pojawi się co tydzień „Pocztówka z Orbis”.
Przed nami także kolejny pokaz fanartów, które można tweetować twórcom z hasztagiem #hytalefanart.

Postępy prac nad grą: Sierpień 2020

Wyrozumiałość całej społeczności dużo znaczy dla studia. Tworzenie gier to maraton, a nie sprint, a każdego dnia my wszyscy motywujemy ich naszym entuzjazmem. I za to też nam dziękują.

W międzyczasie na naszym blogu będą pojawiać się pocztówki z Orbis i inne informacje, które twórcy przekażą na swojej stronie. Jest na co czekać!