Pojawił się nowy wpis na oficjalnym blogu Hytale, ukazujący nam kilka faktów związanych z dalszymi planami rozwoju gry oraz 2 nagrania z sundtracka.
Od publikacji zwiastuna minął dokłądnie miesiąc, który był dla zespołu z studia Hypixel bardzo intensywny. W tym czasie społęczność zadawała tysiące pytań odnośnie różnych aspektów gry. W tym wpisie poznasz odpowiedzi na te najcześciej zadawane, jak data premiery Hytale, kiedy wyjdzie beta Hytale, jaki będzie język programowania Hytale oraz kilka innych.
Zacznijmy najpierw od przedstawionych 2 nagrań ze ścieżki dzwiękowej Hytale – skomponowanej przez Oscara Garvina.
Hytale OST – Traveling Band
(Podróżująca kapela)
Hytale OST – Night on the Dunes
(Noc na pustyni)
I jak podobają się wam dwa pierwsze utwory? Wg. nas to bardzo klimatyczna muzyka, a to dopiero przedsmak tego co zaoferuje nam pełny soundtrack Hytale.
Pierwsze wrażenia i konsekwencje po publikacji zwiastuna Hytale
Pierwszym dość ważnym stwierdzeniem twórców, po miesiącu od premiery zwiastuna jest przerażenie skalą reakcji społeczności. Ich celem było osiągnięcie około 250 tyś. odsłon w tydzień po publikacji a w bardziej szalonym scenariuszu około miliona odsłon. Na dziś, dokładnie miesiąc po premierze (14.12.2018) licznik na YT przekręcił się do ponad 32 milionów wyświetleń. Jeśli jeszcze go nie widziałaś/eś, zobacz sam zwiastun Hytale. Ta dużo większa niż zakładano wielkość zainteresowania grą, spowodowała pojawienie się kilku problemów, z jakimi obecnie studio Hypixel musi sobie poradzić. Dla przykładu, na blogu jest link do ofert pracy i zamiast uzyskać kilkadziesiąt zgłoszeń pojawiło się ich ponad 900. Dlatego studio podjęło decyzję o stworzeniu nowego systemu rekutacji i wysyłania podań, który będzie radził sobie lepiej z taką ilością zgłoszeń. Dla całego zespołu pracującego nad grą, są to bardzo szczęśliwe chwile, kiedy widzą entuzjazm całej społeczności, która cały czas podsyła twórcom różnego rodzaju fanarty, filmy analityczne, grupy społeczności itd. Dzięki temu cały zespół czerpie energię ze wsparcia, wspiera to tym samymy rozwój i informuje społeczność o podejmowanych decyzjach. Pomimo tego, nieważne ile uwagi przyciągnie jeszcze zwiastun gry, niema nic ważniejszego jak dalszy rozwój gry. Głównym celem ma być zachowanie równowagi między aktualizowaniem gry, a jej rozwojem. Poniżej znajdziesz kilka najcześciej zadawanych pytań jakie pojawiły się ostatnio.
FAQ – Pytania i odpowiedzi #2
Kiedy Beta Hytale?
To jest jedno z pytań najczęściej zadawanych. Obecnie studio podaje, że nie mają dokładnego harmonogramu, aby podać jakieś konkretne daty ale oznajmi, że nie otrzymamy dostępu do beta testów gry w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W miarę rozwoju całego projektu uzyskamy dokładniejsze informacje.
Jaki jezyk programowania oraz skryptów będzie wykorzystany w Hytale?
W tym wpisie nie chcemy poruszać spraw technicznych, w niedalekiej przyszłości pojawi się takowy wpis, traktujący o modach oraz innych treściach.
Dlaczego niema jeszcze oficjalnego serwera Discord/subreddit/forum?
Studio Hytale podjęło decyzję, aby nie udostępniać jeszcze innych kanałów do kontaktu ze społecznością z dwóch powodów.
Po pierwsze, twórcy chcą skupić się na rozwoju gry jako priorytet nr. 1. Utrzymanie serwera Discord, subreddita oraz forum wygeneruje dużo więcej pracy i odwróci uwagę od rozwoju gry. A jeśli skupimy się na rozwoju gry, opieka nad innymi kanałami może być zaniedbana, do czego nie chcemy dopuścić.
Po drugie, w trakcie rozwoju gry oraz bety, najwięksi fani mogli by się wypalić podczas czekania na dostęp do gry.
Oczywiście nadal utrzymamy kontakt ze społecznością, przez kanały mediów społecznościowych oraz inne nieoficjalne kanały tworzone przez fanów. Wasze opinie są dla twórców nadal ważne i cenne. Ostrzegamy oczywiście przed błędynymi infomracjami oraz clickbait’ami w stylu link dostępu do bety itp.
Czy będą nowe oferty pracy w zespole twórców Hytale?
Twórcy Hytale, pracują obecnie nad ukończeniem nowych narzędzi, pozawalających obsłużyć większą liczbę zgłoszeń. Jeśli ktoś wcześniej składał wniosek, powinień otrzymać w ciągu kilku dni email z prośbą o ponowne zgłoszenie przez nowe oprogramowanie.
Czy będzie tryb swobodnego budowania (free building) oraz kreatywny (creative)?
Oczywiście. W zwiastunie było o tym bardzo mało informacji, ale stworzony został zestaw wielu opcjonalnych narzędzi do budowania, które będą dostępne w trybie kreatywnym. Przy tworzeniu tych narzędzi brał udział zespół odpowiedzialny za tworzenie światów i mający ogromne doświadczenie w budowaniu map z bloków. Więcej informacji na temat trybu kreatywnego opisane zostanie w osobnym wpisie.
Potwierdzenie adresu email podczas zapisów do Bety
Przez skalę liczby rejestracji, która przeraziła twórców, obecny system zapisów do bety musiał zostać zmieniony. Dla tych co dokonali zgłoszenia zapisu do bety, nie są wymagane żadne nowe kroki. Nowe osoby, podaczas zapisu otrzyamją na email potwierdzenie chęci zapisania się do udziału w wersji beta.
Czy system linux będzie wspierany?
Obecnie nie jest planowane wydanie klienta gry na system Linux, jednakże serwery Hytale będzie działać na wiekszości dystrybucji Linuksa (więcej szczgółów zostanie podane w poźniejszym czasie).
Jakie tłumaczenia językowe będzie wspierało Hytale?
Gra w trackie bety będzie posiadać kilka tłumaczeń językowych, ale obecnie twórcy nie podają jakie to będą jezyki. Możliwe, że zostanie wykorzystana platforma do tłumaczeń społecznościowych.
Wyjaśnienie dotyczące nieskończonej mapy w grze
W związku z opublikowanym wpisem odnośnie genaratora światów w Hytale powstawło kilka niejasności, które musimy wyjaśnić. Koncepcja stref nie powinna być rozumiana jako warstwy (plastry). Streefy nie są rozmieszczone jako koncetryczne okręgi. Mapy generują sie w postaci nieskonćzonych krain, z wyjątkiem struktur oraz kilku prefabrykowanych elementów.
Czy gra będzie wspierana gdy zostanie w pełni wydana?
Gra po zakończeniu wersji beta, będzie przez wiele lat rozwijana pod kontem nowych funkcji, aktaualizacji zawartości oraz innych dodatków.
Czy odtwarzacz wideo w grze obsuguje YT i / lub Twitch?
Odtwarzacz wideo jest przeznaczony gównie dla serwisów Youtube i Twitch. W zwiastunie został przedstawiony niestandardowy odtwarzacz wideo. Tak jak inne tematy, także ten zostanie dokładniej poruszony w inny wpisie na blogu.
Źródło: hytale.com/news/2019/1/music-track-preview-looking-back-at-the-announcement-and-an-faq-update
Leave a Reply