Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

W tym wpisie powitamy kilku nowych programistów w zespole Hypixel Studios, pokażemy kilka najnowszych prefabrykatów i ciekawostek z późniejszych momentów trybu przygodowego oraz pokażemy postęp, jaki dokonuje się w systemie AI (sztucznej inteligencji) w Hytale.

Po pierwsze jednak, w związku z aktualną sytuacją na świecie, twórcy mają ogromne szczęście, że są zespołem, który już pracuje zdalnie, co oznacza, że ich codzienna praca jest w mniejszym stopniu dotknięta. Chcą zapewnić społeczność, że są bezpieczni, ciężko pracują nad grą i robią, co w ich mocy, by dbać o ludzi wokół. Dziękują wszystkim, którzy do nich dotarli – nic im nie jest i mają nadzieję że my wszyscy też dobrze sobie radzimy!

Skoro piszę ten artykuł, to znaczy że jest spoko.

Powitanie dla Neda i Gathera!

W tym miesiącu powitaliśmy dwóch nowych członków zespołu w Hypixel Studios. Timothée ‚Ted’ Lestradet dołączył do zespołu graficznego Hytale jako artysta koncepcyjny i modelarz 3D. W ramach jego aplikacji został poproszony o przeprowadzenie płatnego testu , aby sprawdzić, jakie projekty mógłby wymyślić na potrzeby gry. Spójrzcie!

Postępy prac nad grą: Marzec 2019
Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Te prace zostały wyprodukowane w ramach aplikacji i nie muszą oznaczać, że te stworzenia pojawią się w grze. Twórcy mają jednak nadzieję, że jesteśmy tak samo podekscytowani tym, co Ted może wnieść do drużyny! Oto kilka jego najwcześniejszych prac dla Hytale – zestaw pomysłów na nowe uzbrojenie Trorków:

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Do Hypixel Studios dołączył również Erikas ‚Greater’ Šuopys, który wcześniej pracował jako budowniczy na serwerze Hypixel Minecraft. Będzie on tworzył nowe prefabrykaty i interesujące miejsca w Hytale. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby popisać się jego pracą w grze, ale możemy podzielić się prywatnym projektem, nad którym pracował, aby zaaklimatyzować się w silniku i narzędziach budowlanych Hytale. Spójrzcie na to!

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Jest to budowla testowa, a nie miejsce w grze – ale nie możemy się doczekać, aby zobaczyć co talent „Greatera” wniesie do Hytale!

Spalone ruiny

Zespół od świata w grze ciężko pracował nad nowymi biomami, prefabrykatami i zasadami generowania biomów. Nowe środowiska pochodzą z tych części trybu przygodowego, które nie zostały jeszcze szczegółowo omówione. Jak zawsze, developerzy pamiętają o spoilerach, więc pokażą nam tylko niewielką część tego, co napotkamy w ostatnich etapach gry. Przyjrzymy się dziś jakimś spustoszonym ludzkim ruinom stworzonym przez artystę technicznego Roddana. Najwyraźniej coś poszło bardzo źle na tych popielatych nieużytkach – ale co do czego, cóż, trzeba będzie to odkryć dla siebie.

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Pochodnie wciąż się palą, ale nie widać nikogo w okolicy.

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Ten samotny stary budynek został zbudowany przez artystę technicznego CptCharlesa, a następnie „zrujnowany” przez Roddana.

Postępy prac nad grą: Marzec 2019

Niektóre ruiny kryją w sobie ukryte niebezpieczeństwa, podczas gdy inne mają w sobie zagubione opowieści.

Poprawki do AI

Prawie rok temu ujawniliśmy jak modułowy system AI Hytale pozwala na tworzenie i modyfikowanie złożonych zachowań dla różnych stworzeń zamieszkujących Orbis. W ciągu ostatnich kilku miesięcy powstały zestawy zachowań dla NPC-ów w trybie przygodowym, jednocześnie rozszerzając system AI o nowe funkcjonalności.

Modułowe AI Hytale zawiera teraz „system narzędzi”, który umożliwia NPC określanie wartości danych zachowań na podstawie dowolnej liczby okoliczności. Wartości te są następnie wykorzystywane do wspomagania NPC w podejmowaniu decyzji, co pozwala na bardziej dynamiczne zachowania, a co za tym idzie – bardziej zaskakujące interakcje, które gracz może odkryć. Planujemy szerokie wykorzystanie tego systemu narzędzi w walce z AI w Hytale, ponieważ pozwoli on postaciom niezależnym dokonywać mądrzejszych wyborów przy wyborze ataków.

Nie jest to jeszcze na tyle gotowe, aby pokazać to w akcji, ale możemy zobaczyć kilka nowych zachowań, które wykorzystują modułowe AI, aby zapewnić graczowi ciekawe sposoby interakcji ze światem. Zacznijmy od naprawdę podstawowego przykładu. W tym klipie gracz wyrzuca kawałek sera, aby zwrócić uwagę pobliskiej myszy.

Zwykle myszy uciekają, gdy gracz się zbliża. W tym przypadku mysz wykryje, że w pobliżu znajduje się jedzenie. Podczas jedzenia jest o wiele spokojniejsza, co pozwala graczowi zbliżyć się do niej – ale gdy to zrobi, znowu ucieknie. Pojedynczy kawałek sera może zostać zjedzony przez kilka myszy jednocześnie. Myszy mają tendencję do gromadzenia się wokół beczek i skrzynek w lochach, więc nie spuszczajcie ich z oka! Mogą doprowadzić do łupów.

Można użyć przynęty do chwilowego uspokojenia również innych rodzajów stworzeń – w tym niebezpiecznego Fen Stalkera:

Kiedy Fen Stalker je rybę, jego pole widzenia jest zmniejszone o połowę. Niedoposażeni lub ostrożni poszukiwacze przygód mogą wykorzystać te informacje do ominięcia zagrożeń, gdy walka nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest to szczególnie przydatne w nocy, kiedy Fen Stalkerzy są najbardziej agresywni. Jeśli przechodzisz przez bagnisty biom w ciemności, może okazać się, że pochodnia jest bardziej przydatna niż miecz:

Fen Stalkers będą się kurczyć z dala od gracza, jeśli niosą pochodnię, symulując efekt, jaki jaskrawe światło ma na tych nocnych łowców. Każde z tych zachowań opiera się na osobnych wyzwalaczach – modułowy system AI wykorzystuje porę dnia do określenia agresji Fen Stalkera i inicjuje to tchórzliwe zachowanie, jeśli stwór zostanie skonfrontowany z jasnym źródłem światła. Razem jednak pomagają one uwydatnić szczególną osobowość tego wrażliwego na światło potwora.

Nie każde zachowanie koncentruje się wokół gracza. Fen Stalkerzy mogą być niebezpieczni dla poszukiwaczy przygód, ale są bardzo opiekuńczy wobec swoich przyjaciół. W tym przypadku: żab!

Te stworzenia kochają żaby! Modułowy system AI pozwala na nawiązywanie relacji pomiędzy stworzeniami różnego typu – drapieżnikami i ofiarami, rywalami terytorialnymi, a w tym przypadku najlepszymi przyjaciółmi. Kiedy Fen Stalker natknie się na żabę, chętnie podskoczy w górę i w dół, by naśladować swoje ulubione stworzenie. Będą również spieszyć się w obronie żab, które znajdą się w niebezpieczeństwie – więc jeśli polujesz na płazy, uważaj! Polowanie może się skończyć na kimś w twoim własnym rozmiarze.

Takie interakcje pomagają ustalić osobowość świata i jego mieszkańców oraz dają graczom sztuczki i pułapki do odkrywania podczas ekploracji. Na koniec przyjrzyjmy się unikalnemu zachowaniu łowieckiemu stworzeniu, które napotkasz w strefie 2 – niepozornego Kaktusa.

Naprawdę, mistrz skradania się.

Twórcy mają nadzieję, że spodoba się Wam to spojrzenie na zawartość, nad którą ostatnio pracowali! Skoro już tu jesteście, koniecznie sprawdźcie najnowszy pokaz fanartów, aby zobaczyć niektóre z niesamowitych dzieł , które społeczność Hytale stworzyła w ciągu ostatnich kilku miesięcy.