Postępy prac nad grą: Styczeń 2020

Postępy prac nad grą: Styczeń 2020

W tym wpisie podsumujemy wybrane działania rozwojowe, które miały miejsce od czasu powrotu zespołu z wakacyjnej przerwy. Przyjrzymy się nowym, eksperymentalnym technikom renderowania, zagłębimy się w ulepszony system dźwięku atmosferycznego w Hytale i powrócimy do kwestii rolnictwa, aby pokazać postępy, jakie poczyniliśmy w tej dziedzinie.
Można zaczynać!

To był pracowity miesiąc dla nas wszystkich, ponieważ przygotowujemy się do ważnego i ekscytującego roku w życiu Hytale.

Sukces pierwszej zapowiedzi pozwolił nam na bardziej ambitne podejście do każdego aspektu tego projektu, a w ciągu ostatniego roku spędziliśmy mnóstwo czasu na określaniu najlepszej drogi naprzód zarówno dla Hytale, jak i całego zespołu. Teraz nadszedł czas, abyśmy zaczęli wprowadzać te plany w życie i nie możemy się doczekać, aby podzielić się z Wami ich rezultatami.

Teraz jednak czas przyjrzeć się kilku nowym efektom renderowania!

Efekty lodu

Postępy prac nad grą: Styczeń 2020

Wciąż rozszerzamy możliwości silnika Hytale o nowe funkcje i efekty. W tym miesiącu rozpoczęliśmy testowanie nowej technologii renderowania bloków lodowych. Jest to szczególnie efektywne w mroźnych klimatach strefy 3, dodając większą głębię do obszarów, gdzie iglice lodu wyłaniają się z mroźnych krajobrazów, a zamarznięte wejścia do jaskiń obiecują nowe możliwości eksploracji.

Postępy prac nad grą: Styczeń 2020

Ta funkcja jest nadal w bardzo zaawansowanym stadium rozwoju i – jak wszystko, czym dzielimy się w tych aktualizacjach – prawdopodobnie będzie nadal ewoluować w miarę postępu prac. W tym przypadku zespół jest w trakcie upewniania się, że nowe renderowanie działa poprawnie w połączeniu z blokami wszelkiego rodzaju.

Postępy prac nad grą: Styczeń 2020

Poprawki dźwięków otoczenia

Projektant dźwięku Kieran Fitzpatrick ciężko pracował nad kilkoma obszernymi ulepszeniami systemu dźwięków otoczenia w Hytale. Do pozostałych klipów w tym wpisie warto podkręcić głośność – jeśli macie słuchawki, to teraz jest dobry moment, by ich użyć!

W tym klipie można usłyszeć, jak zmieniają się zarówno dźwięki pogody na zewnątrz, jak i odgłosy wydawane przez postać gracza, gdy przechodzi ona z deszczowych wrzosowisk do wnętrza ponurej wieży. Efekty te są osiągane dynamicznie dzięki wykorzystaniu „stref atmosfery” – czyli zestawu zasad dostosowywania właściwości dźwięku, które można dostosować do takich czynników, jak pogoda, pora dnia, liczba ścian i inne.

Strefy otoczenia mogą być nakładane jedna na drugą w sposób addytywny. W tym przypadku wiatr, śpiew ptaków i cykady są oddzielnymi strefami atmosfery, które łączą się w zależności od sytuacji. System bierze pod uwagę proporcje poszczególnych typów bloków w otoczeniu gracza – tak więc obszar z dużą ilością bloków drzew jest bardziej podatny na dźwięk wiatru w liściach lub skrzypiących na wietrze gałęzi. Strefy atmosfery mogą również wpływać na siebie nawzajem – na przykład, wydarzenie pogodowe, takie jak burza, spowoduje, że ptaki zamilkną, jakby odleciały, aby się schronić.

Kiedy gracz zanurza się w wodzie, atmosfera zmienia się ponownie. Dźwięk pod wodą opiera się na rodzaju płynu – płyny o różnej lepkości mogą tworzyć różne efekty, więc pływanie w wodzie będzie brzmiało inaczej niż pływanie w lawie.

(Przy okazji, nie polecamy pływania w lawie!).

Uwaga: w tym klipie wyłączyliśmy obrażenia od upadku!

Ten klip ilustruje przejście z otwartej przestrzeni do głębokiej podziemnej jaskini, w której słychać echo. Ponadto gracz napotyka na szereg elementów otoczenia emitujących dźwięk. Można usłyszeć palące się pochodnie i odgłosy kruszących się skał w głębi jaskini. W następnym klipie usłyszymy, jak te same techniki są wykorzystywane do stworzenia przerażającej atmosfery gniazda Skaraka.

To demonstruje, jak można łączyć strefy atmosfery i dźwięki emiterów, aby nadać obszarowi specyficzną tożsamość dźwiękową. Odległy wyjący wiatr łączy się z niesamowitym stękaniem jaj Scaraka i pogłosem podziemnej atmosfery, aby stworzyć poczucie, że jest to miejsce, w którym prawdopodobnie nie chcesz się zatrzymywać.

Oczywiście, mamy też inne sposoby, aby dać graczowi znać, że zawędrował do niewłaściwej jaskini…

Postępy w systemie rolnictwa

Rolnictwo to dziedzina gry Hytale, która jest obecnie bardzo intensywnie rozwijana. Ostatnio dodawaliśmy nowe rodzaje upraw i wprowadzaliśmy nowe zasoby, aby zilustrować ich rozwój od sadzonek do dojrzałych, nadających się do zbioru produktów. Aby to zilustrować, poniżej znajduje się film poklatkowy, pokazujący rozwój małej partii upraw w ciągu kilku dni w grze.

Oczywiście, uprawy nie rozwijają się bez pomocy. Odpowiednio uprawiona ziemia i woda są niezbędne, aby zapewnić obfite zbiory – a odrobina nawozu na pewno nie zaszkodzi. Niedawno dodaliśmy do gry kilka ważnych nowych modeli i efektów, a także nowe zachowania SI, dzięki którym różne stworzenia z Hytale mogą… wnieść… swój wkład w Twoją farmę, na swój własny, wyjątkowy sposób.

Postępy prac nad grą: Styczeń 2020