W tym miesiącu ujawnimy nowy system, który pozwala roślinom rosnąć i rozprzestrzeniać się w czasie, omówimy nadchodzącą zmianę w sposobie, w jaki co miesiąc twórcy dostarczają nam nowe rzeczy z Hytale i podzielimy się świeżymi zrzutami ekranu ze świata Orbisu.
Po pierwsze! Twórcom naprawdę spodobał nam się sposób, w jaki społeczność przyjęła twardego Mosshorna, nowe stworzenie, które ujawnili w zeszłym miesiącu w aktualizacji postępu. Co jest lepsze od jednego Mosshorna? Dwa Mosshorny.
Te szczęki są stworzone do chrupania – i tutaj właśnie wkraczają nowe, dynamiczne rośliny w Hytale!
Dynamiczny wzrost roślin
W styczniowej aktualizacji zostały pokazane niektóre z postępów, jakie poczyniono w zakresie systemu rolniczego Hytale – w szczególności zdolność do sadzenia roślin, które rosną w ciągu kilku dni w grze. Niedawno stworzono symulację cykli wzrostu również dla innych rodzajów roślin, co pozwala na symulację naturalnego wzrostu poza rolnictwem.
W poniższym klipie gracz sadzi kilka młodych dzikich kaktusów na pustyniach strefy 2. Z czasem każdy kaktus rośnie w inny sposób i przybiera inny kształt. Tempo wzrostu pokazane w poniższych klipach nie jest ostateczne – na potrzeby tej demonstracji zostały one ustawione na wartości tymczasowe.
To hybryda między tradycyjnym systemem upraw i losowością, która napędza system generowania krajobrazu Hytale, który opisaliśmy już w czerwcu. Różne rośliny rosną i rozrastają się na różne sposoby – jak grzyby, po posadzeniu pierwszego z nich rozprzestrzeniają się tworząc naturalny krąg (czasami nazywany „pierścieniem wróżek”).
Podobnie jak w innych aspektach generatora, losowość też jest tutaj wykorzystywana. Wszystko po to, żeby rośliny rosły w sposób naturalny, organiczny. O ile w Minecraft w zasadzie wszystko rośnie w ten sam sposób, w Hytale będzie to zależne od rośliny.
W następnym klipie możemy zobaczyć tę metodę zastosowaną do wzrostu krzaka jagód, który w miarę wzrostu rozprzestrzenia się zarówno w pionie, jak i w poziomie, z rotacją poszczególnych „bloków” krzewów w sposób losowy, aby poprawić jego wygląd.
Developerzy ekscytują się takimi systemami, ponieważ pozwalają one na dodanie głębi i sensu życia do ekosystemu trybu przygodowego, jednocześnie dając nam, graczom nowe sposoby na zaznaczenie się w środowisku.
Nowe podejście do informacji o Hytale
Twórcom naprawdę podobało się dawanie nam tych comiesięcznych wpisów o grze. Czasem jednak tego procesu nie da się rozbić na miesięczne okresy. W tej chwili pracują nad kilkoma funkcjami, które muszą być utrzymane w tajemnicy do momentu, w którym będą gotowe do pokazania. Oprócz tego w grę wchodzą inne aspekty, które my, gracze musimy odkryć sami.
Zwiększone zasoby i zespół pozwoliły studiu poczynić postępy w wielu ważnych obszarach gry, oraz zapewnienie, że planowane funkcje są zgodne z tym, co pragnie sama społeczność jak i sami twórcy. W dalszym ciągu studio prowadzi rekrutację na tej stronie.
Przez kilka ostatnich miesięcy twórcy sprawdzali każdy aspekt gry, aby upewnić się, że są na dobrej drodze do celu. To oznacza rzeczy, o których już wiemy, takie jak tryb przygodowy, ale też funkcje nam nieznane – takie jak PVP.
Zbliżamy się do punktu, w którym zostaną zaprezentowane funkcje, o których nic jeszcze nie wiedzieliśmy – ale to jeszcze nie ten moment. Dlatego twórcy zdecydowali się zrezygnować z pisania comiesięcznych wpisów, aby skupić się na większej zawartości.
To wcale nie oznacza, że czeka nas cisza radiowa. Twórcy będą bardziej aktywni na kanałach Social Media, na których pojawi się co tydzień „Pocztówka z Orbis”.
Przed nami także kolejny pokaz fanartów, które można tweetować twórcom z hasztagiem #hytalefanart.
Wyrozumiałość całej społeczności dużo znaczy dla studia. Tworzenie gier to maraton, a nie sprint, a każdego dnia my wszyscy motywujemy ich naszym entuzjazmem. I za to też nam dziękują.
W międzyczasie na naszym blogu będą pojawiać się pocztówki z Orbis i inne informacje, które twórcy przekażą na swojej stronie. Jest na co czekać!
Leave a Reply