Dzisiaj powiemy Wam o tym, co działo się w Hypixel Studios przez ostatnie kilka miesięcy i razem z twórcami spojrzymy wstecz na cały 2020 rok. Z tego wpisu na pewno nie dowiemy się niczego o nowych funkcjach, ani o planach wprowadzenia gry na rynek. Gra jest zbyt głęboko w fazie produkcji by o tym dyskutować.
Dostaniemy za to informacje o tym w jakim punkcie obecnie znajduje się Hytale i co robią twórcy, aby gra spełniła swój potencjał.
Zobaczmy co mają dla nas developerzy!
W 2019 roku zmagaliśmy się z nieoczekiwanym sukcesem zwiastuna Hytale i próbowaliśmy zrozumieć, jaką firmą musimy się stać, aby spełnić oczekiwania rosnącej społeczności Hytale. W 2020 roku zaczęliśmy zajmować się praktyczną stroną stawania się tą firmą. Nie zawsze był to proces łatwy i szybki, ale bardzo się opłacił. Często mówiliśmy o naszych aspiracjach, by z ekipy modderów przekształcić się w profesjonalne studio tworzące gry, a rok 2020 był tym, w którym ta ewolucja naprawdę nabrała tempa.
Na początku roku sfinalizowaliśmy przejęcie nas przez Riot Games, które ogłosiliśmy w kwietniu. Był to duży krok, który zapewnił nam niezbędne zasoby i z przyjemnością możemy powiedzieć, że cieszymy się również znaczną niezależnością – choć jesteśmy teraz częścią większej organizacji, nadal tworzymy nasze własne gry na swój własny sposób.
Mówiąc o robieniu rzeczy po swojemu: w tym roku również otworzyliśmy fizyczne biuro podczas globalnej pandemii. Uważamy, że to pokazuje naszą determinację w robieniu rzeczy, o których mówimy, że zrobimy, nawet jeśli nasze wyczucie czasu może być trochę… wątpliwe.
Tak czy inaczej, cel został zrealizowany!
Mówiąc poważniej, choć nasza zdalna struktura zapewniła nam pewną odporność w obliczu pandemii COVID-19, zdecydowanie odczuliśmy jej skutki. W tych niepewnych czasach zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić członkom naszego zespołu czas, którego potrzebowali na opiekę nad swoimi bliskimi, ochronę własnego zdrowia i – w kilku niefortunnych przypadkach – powrót do zdrowia po chorobie. Pandemia nie jest jedynym czynnikiem, który sprawił, że był to rok pełen wyzwań, ale ważne jest, aby otwarcie mówić o tym, że w 2020 roku nie byliśmy w stanie pracować na 100% swoich możliwości. Ale tak naprawdę, kto był w stanie?
Niemniej jednak, to było ekscytujące widzieć, jak biuro w Derry~Londonderry zostało powołane do życia przez kilku nowych, niesamowitych członków zespołu. Podczas gdy pandemia opóźniła nasze plany pełnego wykorzystania go, najważniejsze elementy zaczynają się zbierać – w tym nasz własny, drewniany Kweebec!
Nad tym maluchem wciąż trwają prace – kiedy będzie gotowy, ozdobi wejście do biura Hypixel Studios!
W miarę jak Hypixel Studios się rozwijało, systematycznie przebudowywaliśmy nasz system produkcyjny. To zadanie jest zazwyczaj ekscytujące tylko dla producentów, więc oto co ono oznacza: staliśmy się lepsi w robieniu gier. Jesteśmy dumni z naszych początków na scenie modderskiej, a wiele z tego, co nas ekscytuje w Hytale, pochodzi z mentalności „game jam”, którą nosimy w sobie od tamtych czasów. Jednak nauczyliśmy się też wiele o tym, co jest potrzebne, aby tak duży projekt jak nasz mógł powstać, a to oznacza, że musimy dostosować sposób pracy do wyzwań, przed którymi teraz stoimy.
Game jamy polegają na zbieraniu grupy projektantów i tworzenie gier w jak najkrótszym czasie. O ile nie są może one najbardziej imponujące, to wiele z nich pokazuje nowe, ciekawe pomysły na gry albo mechaniki.
Oczywiście jest to też doskonałe miejsce do nauki dla pasjonatów tworzenia gier i dobra okazja to pokazania swojego talentu.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy poczyniliśmy kroki, aby stać się bardziej wydajni, ale jesteśmy świadomi, że odbyło się to kosztem naszej zdolności do dostarczania regularnych aktualizacji na temat stanu rozwoju gry. Wyjaśnienie tego jest naprawdę proste: nie inwestujemy już naszych zasobów w nic innego niż tworzenie jak najlepszej gry. Hypixel Studios nie posiada ogromnego zespołu marketingowego, więc nasze cotygodniowe pocztówki stały się naszym sposobem na kontakt ze społecznością w czasie, gdy wpisy na blogu lub inne aktualizacje odciągałyby uwagę od istotnych prac nad Hytale.
Cotygodniowe pocztówki można znaleźć na oficjalnym Twitterze Hytale.
Wiemy, że może to być frustrujące, szczególnie dla tych z Was, którzy są z nami od początku i pamiętają czasy, kiedy byliśmy znacznie bardziej aktywni w tym zakresie. Prosimy o cierpliwość. Szczerze wierzymy, że wolelibyście mieć Hytale tak szybko, jak tylko będziemy w stanie go wysłać, niż żebyśmy skupiali się na wpisach na blogu kosztem naszego rozpędu. Nie oznacza to, że w przyszłości nie pojawią się większe aktualizacje, ale spodziewajcie się, że regularne zrzuty ekranu będą normą jeszcze przez jakiś czas.
Żałujemy, że nie jesteśmy w stanie zakończyć roku 2020 zestawem nowości, o których wspominaliśmy wcześniej w ciągu lata. To była zapowiedź, która się nie sprawdziła – funkcje, które mieliśmy na myśli, po prostu nie są gotowe do debiutu – ale to, co możemy zrobić, to opowiedzieć trochę o tym, co się z nimi wiąże.
Na początku roku powiedzieliśmy, że ponownie oceniamy każdy aspekt Hytale, aby upewnić się, że jest on na dobrej drodze do osiągnięcia swojego potencjału – nie żartowaliśmy. Prawie każda część gry, w tym wiele aspektów rozgrywki, które zostały już ujawnione, zostały cofnięte do deski kreślarskiej, przemyślane, a w niektórych przypadkach przerobione. Chcemy mieć pewność, że wszystkie systemy Hytale są spójne, zabawne i rozwijają gatunek w znaczący sposób.
Na przykład, naprawdę zagłębiliśmy się w system walki Hytale i rozpoczęliśmy testowanie oraz iterację znacznego zestawu zmian, które są naprawdę obiecujące, szczególnie jeśli chodzi o dodanie głębi do PVP. Jednak minie jeszcze trochę czasu zanim będziemy mogli podzielić się konkretami, ponieważ chcemy mieć pewność, że to co pokażemy odzwierciedli to, jak gra będzie wyglądała, gdy dostaniecie ją w swoje ręce.
Oznacza to mniej więcej tyle, że gra jest teraz w znacznej części testowaniem i wdrażaniem różnych pomysłów. Dużo z nich ulega przeróbkom, więc nie ma sensu tego pokazywać. Szansa na zmiany jest zbyt duża, musimy więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na konkrety.
Wasze zainteresowanie naszym projektem wiele dla nas znaczy i wiemy, jak ciężko jest Wam czekać. Widzimy spekulacje na temat dat bety, nowych trailerów i tak dalej, i gdybyśmy mogli, chcielibyśmy utrzymać ten hype aż do premiery. Nie jesteśmy jednak na tym etapie i nie sądzimy też, aby to było w porządku wobec naszej społeczności, aby pozwalać na utrzymywanie gorączkowego oczekiwania przez tak długi okres czasu. Ciężko pracujemy i jesteśmy pewni, że podążamy we właściwym kierunku, a cały ten postęp, którego dokonaliśmy, nie byłby możliwy, gdyby nie emocje, które narosły wokół Hytale w ciągu dwóch lat od ogłoszenia. Mamy jednak jeszcze wiele do zrobienia.
Dla pewności: nie mamy obecnie planu wprowadzenia Hytale na rynek. Kiedy go poznamy i będziemy go pewni, powiemy Wam o tym – i będziemy tak konkretni, jak to tylko możliwe. Wiemy, że istnieje tendencja do przewidywania możliwych dat premiery na podstawie wszelkiego rodzaju znaków i symboli, od ofert pracy po weryfikację naszych kont na Twitterze. Aby uniknąć wątpliwości: nie ma żadnych ukrytych wiadomości. Nikt spoza firmy nie ma dostępu do gry. Nie zamierzamy wypuszczać gry jako niespodzianki bez uprzedzenia.
Oto co zamierzamy zrobić: stworzymy grę. A potem powiemy wam, jak możecie ją zdobyć. A potem będziecie mogli w nią zagrać, jeśli zechcecie.
Zapisy do bety znajdziecie tutaj. Nie spodziewajcie się jej jednak zbyt szybko.
Mamy nadzieję, że jesteście bezpieczni i cieszycie się świętami. Nasz zespół będzie miał przerwę świąteczną, ale możecie spodziewać się świątecznych dodatków na naszych mediach społecznościowych w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dziękujemy, jak zawsze, społeczności Hytale – mówimy to za każdym razem i mówimy serio. Wasza ekscytacja, zainteresowanie i sztuka, którą tworzycie, inspiruje nas do tworzenia najlepszej gry, jaką tylko możemy, i jesteśmy zaszczyceni, że możemy wyruszyć w tę podróż razem z Wami.
Nic tylko uzbroić się w cierpliwość!