Avatar
Napisane przez Opublikowane 07 styczeń 2019

Wprowadzenie do generatora światów

Avatar
HytaleGame PL 07 styczeń 2019
Niedawno twórcy Hytale, czyli ekipa od jednego z najpopularniejszych serwerów Minecraft, zaprezentowała wprowadzenie do generatora światów. Nie oszczędzono również grafik i szkiców koncepcyjnych.
 
Z wpisu możemy wywnioskować, że cały świat będzie generowany proceduralnie, przez co każde podejście do gry będzie obfitowało w zupełnie inne doświadczenia.
 
Tak więc z obecnych informacji wynika, że w grze znajdować się będą nie tylko lasy, jeziora, góry, czy rzeki, ale i również jaskinie pełne przeciwników. Wspomniano również o prefabrykatach, lochach, portalach oraz możliwościach, jakie otrzymy my sami, twórcy treści/modów i innych dodatków dla gry.
 

Świat Orbisu

W przedstawionym wyżej obrazku, odkrywamy, że świat Orbisu podzielony jest na kilka stref, w których rozgrywać się ma większa cześć fabuły Hytale. Każda strefa jest unikalna, z czego system ich generacji posiada własny zestaw biomów dla każdej z nich. Łatwo zauważysz, jak zmienia się kształ podziemmnych jaskin i lochów w strefie 1 do podziemi w strefie 4.

Generowanie strefy

Powyżej przedstawiono przykład wyglądu świata w opraciu o strefę 1, zawierającą kilka róznych biomów: lasy, jeziora, wzgórza, wąwozy i wiele innych. Cały system generacji bez problemu radzi sobie z takimi elementami topografi jak stawy czy skaliste odkrywki. Oczywiście nie zabraknie też wygenerowanych na nim punktów szczególnych. 
Dodatkowo każda strefa będzia miała swój własny zestaw bloków i różnych treści, inne zestawy mebli, ras NPC, stworzenia, roślinność, warunki pogodowe oraz kształ geologiczny terenu. Zwiedzanie jaskini w lasach tajgi, będzie zupełnie inne niż w emeraldowym gaju.

Obszary przybrzeżne oraz głęboki ocean

Strefy mają posiadać także specialne cechy dla lini brzegowej, specyficzne dla każdego z biomów. Powyżej przedstawiono górzyste wybrzeże w strefie 3, poniżej piaski i plaże strefy 2.
Tak unikalne dla każdego biomu elementu świata odnajdziesz także pod wodą, aby odkryć kryjące się tam sekrety, jeśli oczywiście masz odwagę, by wskoczyć do wody w poszukiwaniu dalszych przygód.
 
Masz dosć? To nie wszytko. Jeśli oddalisz się wystarczająco daleko od lądu, napotkasz nagły spadek terenu na krańcu oceanu, która zaprowadzi się do głębokiego oceanu. Głęboki ocean to pewnym sensie strefa sama w sobie, napotakasz tam wiele niebezpieczeństw ale także nagród, coś co kocha każdy odkrywca i poszukiwacz skarbów.

Lochy i jaskinie

Generator świata dba także o zawartość podziemnych obszarów, która zmienia się w zależności od strefy. Jaskinie są pełne tajemnic i wielu stworzeń, dostarczających nam cennych zasobów. Są one generowane proceduralnie w opraciu o zasady przypisane dla danej strefy.
Lochy są natomiast trochę inne niż jaskinie. Podzielone zostały na wiele komnat połączonych ze sobą przejściami, gdzie na końcu jednej z nich możemy natrafić na "końcowy pokój" dostarczający nam wyzwań i specialnych nagród dostosowanych przez twórców gry.

Prefabrykaty oraz inne struktury

Lochy to tylko jedno z wielu miejsc, w którym zostały wykorzystane prefabrykaty (gotowe struktury, budunki lub obietky) do budowy całej sceneri tego miejsca. W dniu publikacji tych informacji gotowych jest 3785 struktur. W ich skład wchodzą drzewa, krzewy/krzaki, ruiny, budynki oraz elementy otoczenia i wystroju. Niektóre z nich napotkamy tylko raz inne będą towarzyszyć nam przez większość gry. Dodatkowo każda ze struktur może mieć przypisane własny system wyzwalania akcji.

Portalowe lochy

Powyżej przedstawiamy wam koncepcję jak wygląda wejście do lochu z portalem. Po spłenieniu pewnych warunków otrzymamy dostęp do portalu, jeśli będziesz próbował go osiągnąć na skróty nie licz na dostęp do portalu. 
 
W zależności od miejsca w jakim napotkasz lochy z portalem, jego wejście będzie przybierać różne formy i kształty:
To, co znajdziesz po przejsciu przez portal, będzie się znacznie różnić. Poniżej koncepcyjna grafika portalu lochowego  - "Świątyni Gai"

Zaskakujące szczęśliwe małe wpadki

Powoli zbliżamy się do końca tego wpisu. Znasz już wiele zasad i reguł jakie rządzić mają generowanym światem w Hytale - od pięknych krajobrazów wypełnionych różnymi strukturami po ręczeni zaprojaktowane lochy i komnaty. Te reguły czasami spotykają się. Wtedy dochodzi do "szczęśliwej małej wpadki" i zasady z 2 różnych stref łączą sie w zaskakujący sposób.
Dzięki tym dziwnym połączniom spotkasz na swej drodze góry i lochy podzielone przez wąwóz lub bagienny teren z zapadliną, odkrywającą jaskinie w której znajdziesz kopalnie. Oczywiście to tylka jedna z nieskończonej ilości kombinacji jakie może zawierać świat. Pamiętaj o tym, że każdy nowy świat to nowa przygoda.

Modyfikacje generatora

Na koniec twórcy zapewniają nas, że generator będzie podatny na modyfikacje. Każdy twórca bedzie mógł modyfikować zestaw reguł lub pisać swoje z użyciem pliku konfiguracyjnego. Dodatkowo będziesz mógł zbudować i podzielić się swoimi projektami struktur, lochów, portali oraz tworzyć nowe bloki, biomy, strefy a nawet nowe postaci NPC. Wszystko to razem pozwoli towrzyć potężne uniklane światy.
 
A wy co sądzicie o grze od ekipy Hypixela? Czy według was ma ona szanse zastąpić minecrafta? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, tymczasem ode mnie to już wszystko, cześć!
 
Żródło: hytale.com/news/2019/1/worldgen-introduction
Oceń artykuł
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)
Udostępnij