W tym wpisie pokażemy jak w ostatnim czasie zmieniał się silnik gry, w kontekście efektów graficznych.
Zobaczmy co przygotowali dla nas twórcy.
Hytale opiera się na autorskim silniku, który był budowany od podstaw przez ostatnie cztery lata. W tym roku twórcy silnika kontynuowali prace nad ulepszeniem technologii, wprowadzając nowe funkcje, w tym cienie w czasie rzeczywistym, ulepszone efekty wody i rozmycia, a także wiele ulepszeń w renderowaniu i efektach cząsteczkowych. W tym wpisie zaprezentujemy te zmiany – a następnie pokażemy, jak to wszystko wygląda w klipie z rozgrywki!
Najpierw jednak krótka uwaga na temat kompatybilności sprzętowej. Choć dodaliśmy do silnika kilka nowych funkcji, nasze podstawowe wymagania systemowe nie uległy zmianie. Hytale będzie w pełni grywalne na systemach niskiej klasy z zintegrowanym układem graficznym – w rzeczywistości wiele funkcji, które zobaczycie poniżej, działa na zintegrowanych układach GPU firmy Intel! Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, jak ważna jest wydajność, dlatego też udostępnimy opcję dostosowania ustawień graficznych do własnych potrzeb.
Pomimo postępów, jakie poczyniliśmy, wszystko, co ujawniamy w tym wpisie, to prace w toku – wygląd i sposób działania Hytale będzie ewoluował w miarę postępu prac nad grą!
Cienie w czasie rzeczywistym
Jedną z największych zmian w wyglądzie i działaniu Hytale w ciągu ostatnich kilku miesięcy było dodanie kaskadowego mapowania cieni. Postacie i otoczenie rzucają teraz szczegółowe cienie, które reagują na położenie słońca i księżyca – ta zmiana powinna być widoczna na każdym zrzucie ekranu i klipie wideo, który od teraz zamieszczamy!
Cienie istot odzwierciedlają dokładny kształt danej istoty lub postaci, łącznie z wyposażeniem w postaci broni lub ekwipunku oraz wykonywaną animacją.
W połączeniu z ustawieniami pogodowymi i pory dnia, które opisaliśmy w poście o zawartości niestandardowej, cienie w czasie rzeczywistym mogą pomóc w stworzeniu naprawdę nastrojowego otoczenia. Aby uzyskać pełny efekt, musicie jednak zobaczyć to w ruchu – oto timelapse pokazujący zmiany czasu w różnych sceneriach.
Efekty wody
Dodaliśmy także dodatkową głębię i wyrafinowanie do efektów wodnych w Hytale, dodając odbicia, załamania, fale, wybielanie krawędzi i wiele innych. Przyjrzyjcie się odległemu brzegowi rzeki na powyższym zrzucie ekranu, aby zobaczyć, jak drzewa odbijają się w tafli wody.
Ten zrzut ekranu pokazuje korzyści płynące z zastosowania podwodnej optyki, która pomogła stworzyć bardziej wciągający efekt podczas eksploracji pod falami. Wciąż pracujemy nad naszą technologią wodną – te efekty będą coraz lepsze do czasu premiery!
Rozświetlenie i promienie słoneczne
Efekty rozświetlenia i promieni słonecznych to kolejne dodatki zwiększające immersję, które pomagają ożywić otoczenie w grze Hytale. Na powyższym zdjęciu oba efekty są najbardziej widoczne w okolicy rogów bizona.
Następne ujęcie pokazuje dramatyczny efekt, jaki powstaje, gdy światło słoneczne przebija się do podziemnego środowiska – w tym przypadku takiego, które ma swoje własne tajemnicze źródła światła! Należy pamiętać, że takie promienie nie są obecnie kompatybilne ze zintegrowanymi kartami graficznymi – są one jednak przykładem tego, co można osiągnąć przy użyciu bardziej wydajnego sprzętu.
Pozostałe usprawnienia
Nie poprzestaliśmy na tym. Kontynuowaliśmy także prace nad efektami cząsteczkowymi, odnowiliśmy ogromną liczbę tekstur i poprawiliśmy okluzję otoczenia w przestrzeni ekranu, aby stworzyć silniejsze poczucie definicji wokół obiektów. Zmiany te trudno jest zaprezentować pojedynczo, więc zamiast tego przedstawiamy serię ujęć demonstrujących efekt, jaki te usprawnienia silnika dają razem.
Po pierwsze, para poszukiwaczy przygód wybiera się na spacer w strefie 3:
Oto kolejny przykład na to, jak cienie diametralnie zmieniają odczucia na zalesionym terenie:
Na koniec, oto pomieszczenie wewnętrzne. Zwróćcie uwagę na złożone cienie tworzone przez słońce przechodzące przez okno.
Zrzuty ekranu i demonstracje wideo są pomocne, aby skupić się na konkretnych efektach, ale rozumiemy, że społeczność chce zobaczyć, jak to wszystko łączy się w samej grze. Mając to na uwadze, oto klip z rozgrywki! Ten klip ma dźwięk.
Spodziewamy się, że ten klip zostanie dokładnie przeanalizowany, ale pamiętajcie, że wszystko, co zobaczycie, może ulec zmianie – łącznie z systemem walki, który jest w trakcie ulepszania i rozbudowywania. Mimo to, mamy nadzieję, że spodobał Wam się ten rzut oka na postępy, jakie poczyniliśmy z silnikiem Hytale w ciągu 2019 roku!