Po dość długiej ciszy, znów nastał moment, w którym twórcy dzielą się z nami postępami prac. A dzieje się dużo! Co dzisiaj mają nam do zaprezentowania developerzy?
W tym wpisie przedstawimy Wam nasze plany na przyszłość związane z Hytale, omówimy powody, dla których byliśmy ostatnio cicho, a także wyjaśnimy, jak zmieniamy nasze podejście do wpisów na blogu, aby zapewnić większą przejrzystość w kwestii rozwoju gry w przyszłości.Przede wszystkim chcielibyśmy przeprosić wszystkich, którzy byli rozczarowani brakiem wpisów na blogu w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To był rok ogromnych możliwości i równie ogromnych wyzwań, i nie zawsze było możliwe, abyśmy mogli komunikować się otwarcie, jakkolwiek bardzo byśmy tego chcieli.
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni wszystkim, którzy wyrazili swój entuzjazm co do gry, stworzyli prace fanowskie, artykuły lub filmy o naszej grze. Wasz entuzjazm jest powodem, dla którego tworzymy Hytale, a także powodem, dla którego tak ważne jest, abyśmy zrobili to dobrze.
Skala reakcji na grę zmieniła dla nas wszystko. Nasze początki jako operatorzy serwerów Minecrafta ukształtowały to kim jesteśmy jako zespół, i na wiele sposobów nadal jesteśmy modderami w sercu. Dla naszego pierwszego solowego projektu, który otrzymał taki poziom uwagi, było to niesamowite, ale także onieśmielające.
Oczekiwania są wysokie i cały czas rosną, a poziom niepokoju w zespole wzrasta wraz z nimi. Dla nas wszystkich jest niezwykle ważne, aby Hytale dorównało swojemu potencjałowi, dlatego też konieczne było zrobienie kroku w tył i podsumowania, aby upewnić się, że zmierzamy we właściwym kierunku.
Hytale to ambitny projekt i postawiliśmy sobie wysokie wymagania, ale dzięki reakcji społeczności poprzeczka została podniesiona jeszcze wyżej. Trzeba przyznać, że nie byliśmy przygotowani na tak intensywne analizy, jakie otrzymaliśmy i jesteśmy świadomi ryzyka, jakie w przeszłości stało się udziałem bardzo oczekiwanych gier. Wiemy, że mamy tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie z ukończoną grą.
Jednocześnie, jest to bardzo szczęśliwa pozycja – szczególnie dla nowego studia. Sukces trailera pozwala nam ambitniej podchodzić do każdego elementu projektu, od samego silnika, przez narzędzia, usługi związane z grą, aż po sposób, w jaki działamy jako firma. Zbudowaliśmy każdy aspekt Hytale od podstaw, co pozwala nam na wprowadzanie ulepszeń we wszystkich aspektach – ale mimo to, zakres zadań, które przed nami stoją jest ogromny.
Już wcześniej mówiliśmy, że Hytale będzie „gotowe, kiedy będzie gotowe”, ponieważ poważnie myślimy o dostarczeniu społeczności gry, która spełni jej oczekiwania. Teraz możemy być nieco bardziej konkretni. Biorąc pod uwagę skalę projektu i wysoką poprzeczkę, którą chcemy osiągnąć, planujemy, że Hytale będzie grywalne dla wszystkich w 2021 roku.
Jesteśmy świadomi, że jest to dłuższy okres oczekiwania, niż wielu się spodziewało, ale wierzymy, że jesteśmy winni naszym graczom najlepszą możliwą grę, jaką możemy stworzyć i że ważne jest, aby być realistą w kwestii tego, co będzie potrzebne, aby to osiągnąć. Co więcej, zainteresowanie społeczności Hytale odegrało ogromną rolę w dążeniu do osiągnięcia tych celów.
Szum wokół Hytale podniósł naszą rangę w branży gier, a to pozwoliło nam nawiązać współpracę, która pomoże nam rozwinąć się jako studio i stworzyć lepszą grę. W ciągu tego roku zdaliśmy sobie sprawę, że eskalacja naszych planów związanych z Hytale będzie wymagała większych zasobów, a znalezienie najlepszego sposobu na ich zdobycie zajęło nam trochę czasu. Nadal uważamy, że crowdfunding nie jest najlepszym rozwiązaniem dla tego projektu, ale równie ważne jest, abyśmy podeszli do potencjalnego partnerstwa w sposób, który pozwoli nam zapewnić najlepsze rezultaty dla graczy i twórców treści.
Jako gracze rozumiemy obawy, które towarzyszą takim procesom – obawy, że duch gry może zostać utracony wraz z rosnącymi stawkami i budżetami. Chcemy zapewnić wszystkich, że jest to dla nas priorytetem i że zachowanie wartości zespołu i projektu jest dla nas niezwykle ważne. Chcemy, aby Hytale było większe i lepsze niż się spodziewacie, i abyśmy zrobili to tak szybko, jak to tylko możliwe – ale nie zamierzamy się spieszyć z niczym, nie biorąc pod uwagę potrzeb naszego zespołu, projektu i społeczności.
Wszystko to wymaga czasu i jest jednym z powodów, dla których musieliśmy pozostać stosunkowo cicho przez połowę 2019 roku. W niektórych przypadkach nieoczekiwane komplikacje zmusiły nas do zmiany planów i opóźnienia planowanych postów. Możemy tylko przeprosić za czasy, w których nie spełnialiśmy naszego zobowiązania do bardziej otwartej komunikacji, i doceniamy wszystkie społeczności Hytale – na Reddicie, w kanałach Discord, YouTube i w innych miejscach – które trzymały się z nami, gdy my to wszystko rozgryzaliśmy.
Powstrzymywała nas również decyzja o skupieniu się na pokazaniu tych części Hytale, które uważamy za „gotowe do wprowadzenia na rynek”. Na naszym obecnym etapie produkcji, wiele części gry zbliża się do tego poziomu, ale jeszcze nie do końca. Inne aspekty Hytale są na dużo wcześniejszym etapie rozwoju, lub czekają na poprawki. Wstrzymywaliśmy się z ujawnianiem tych aspektów gry w obawie, że pokażemy zbyt wiele, zbyt wcześnie.
Rozumiemy jednak w pełni tych członków społeczności Hytale, którzy woleliby, abyśmy byli nieco bardziej otwarci na temat tego, w jakim punkcie rozwoju się znajdujemy, więc od teraz będziemy to robić. Oznacza to, że będziemy pokazywać więcej aspektów gry „w toku”, które mogą zawierać elementy, które nie są jeszcze w pełni dopracowane lub które mogą ulec zmianie pomiędzy chwilą obecną a premierą. W rzeczywistości, będziemy aktywnie poszukiwać opinii na temat niektórych funkcji, aby upewnić się, że zmierzamy we właściwym kierunku.
Wiemy, że gracze czekają na odpowiedzi w tak delikatnych kwestiach, jak testy beta, platformy wydawnicze i nasz model biznesowy. Niestety, jest jeszcze za wcześnie, abyśmy mogli ogłosić coś w tej sprawie – ale wiemy, jak ważne są to tematy dla społeczności i nie zostały one zapomniane.
Jednym z powodów, dla których w przeszłości byliśmy ostrożni w omawianiu takich tematów, jest to, że nie chcemy podejmować zobowiązań, których nie możemy wypełnić. Mając to na uwadze, mamy nadzieję, że społeczność zrozumie, że plany, które przedstawiliśmy powyżej, są tylko planami. Jeśli będziemy musieli wprowadzić zmiany dla dobra zespołu lub projektu, zrobimy to. W międzyczasie możemy jedynie podziękować za Waszą cierpliwość – Wasze zainteresowanie naszą grą znaczy dla nas bardzo wiele i cieszymy się, że będziemy mogli jeszcze bardziej zaangażować Was w ciągły rozwój Hytale.